Kiedy szukać pomocy, jeśli moje dziecko nie rozwija się tak, jak oczekiwano, i martwię się o autyzm?

Kiedy szukać pomocy, jeśli moje dziecko nie rozwija się tak, jak oczekiwano, i martwię się o autyzm?

 Jeśli rodzic zauważy, że ich dziecko nie rozwija się tak, jak powinno, na przykład: nastąpiła nagła regresja w mowie dziecka (dziecko mówiło, ale nagle przestaje), unikają kontaktu wzrokowego, angażują się w powtarzalną i monotematyczną zabawę, wykazują niewielkie zainteresowanie ludźmi, tylko przedmiotami, nie reagują na swoje imię i wykazują inne różnice w porównaniu z innymi dziećmi, ważne jest, aby jak najszybciej odwiedzić psychologa specjalizującego...

Kontynuuj czytanie

Kiedy jest odpowiedni czas, aby odwiedzić psychologa z dzieckiem?

Kiedy jest odpowiedni czas, aby odwiedzić psychologa z dzieckiem?

Wielu rodziców dzieci staje przed dylematem, czy jest odpowiednie odwiedzić psychologa dziecięcego, gdy zauważają problemy behawioralne u swoich pociech, czy też nie. Rodzice, którzy nie mieli wcześniej doświadczenia z psychologami, często odczuwają niepokój. Spotkałam się z sytuacjami, gdzie dzieci, a czasem nawet ich rodzice, nie potrafią odróżnić psychologa od psychiatryka. Nawet wtedy, gdy rodzice borykają się z poważnymi problemami związanymi z własnym dzi...

Kontynuuj czytanie



Syndrom przeciętnego nadgarstka: Samookaleczenie u dzieci i młodzieży

Syndrom przeciętnego nadgarstka: Samookaleczenie u dzieci i młodzieży

Samookaleczanie to celowe zadawanie sobie obrażeń różnymi sposobami. Często nazywane jest zespołem przecięcia nadgarstka, który rozwija się pod wpływem silnych emocji, takich jak lęk, wewnętrzne zamieszanie, poczucie winy, złość...Osoby samookaleczające się łatwo można rozpoznać na pierwszy rzut oka po stylu ubioru (długie spodnie/spódnice, emo), zachowaniu (milczący introwertyk) i zwłaszcza po opatrzonych nadgarstkach (bransoletki, opaski). Samookaleczenie może być jed...

Kontynuuj czytanie

Kiedy cisza nie leczy: Mutyzm u dzieci

Kiedy cisza nie leczy: Mutyzm u dzieci

Mutyzm to rodzaj zaburzenia zdolności komunikacyjnych, charakteryzujący się utratą mowy w różnych sytuacjach.W praktyce oznacza to, że dziecko nie może mówić w pewnych sytuacjach, w określonych miejscach lub z pewnymi osobami.Warto zaznaczyć, że w innych momentach ich mowa jest całkowicie wystarczająca i normalna. Najczęściej dotyka on dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym.Dlaczego o tym (nie) rozmawiać?Często spotykamy się z sytuacjami, w których rodzice s...

Kontynuuj czytanie



Psycholodzy na portalu Mojra.pl

Tagi


Już dziś zacznij zmieniać swoje życie na lepsze!    Zamówienie